Skolan...

Tänkte göra ett litet inlägg med typ tips till de som är oroliga för skolstarten!
Som vi alla nog vet så är det sjukt jobbigt att börja i skolan igen efter sommarn! Särskilt när man, som jag, ska börja i ett nytt "stadium". Jag ska börga i högstadiet och det kommer bli sjukt mycket press jämfört med sexan! 
Så självklart år jag sjukt nervös... Men jag tänker inte falla! 
Nej, jag ska ta tag i skolan nu i sjuan! Jag har alltid varit lite frånvarande i skolan. jag kan inte riktigt slita mig från tankar ibland. Men det var mer förr! 
Men jag försökte värkligen ta tag i skolan i sexan. Och jag lyckades! Men jag ska lyfta skolan ännu högre! Och då krävs en bra förberedelse:
- Okej, så nummer ett... Ett bra tips är att förbereda första dagen. 
Välj vilka kläder du ska ha. Frisyr. Välj Ut vilken väska och vad du ska ha med dig. Som tex busskort, plånbok, "tjej-grejer" och sånt! Ladda mobilen. Aa, förbered! 
- Två. Förbered dig för själva skolarbetet. ¡¡¡OBS!!! Kan vara bra att göra några dagar innan man börjar ;) ¡¡¡OBS!!! 
Jag brukar börja med att räkna upp ämnen. 
Svenska, Engelska, NO... 
Sen väljer jag ut tre ämnen som jag tycker är svårast och försöker komma ihåg vad vi (klassen) gjorde under förra året i dessa ämnen. Så att jag är säker på att jag inte kommer till skolan och inte vet var vi gjorde för två månader sen XP
- Sisst men inte minst (jobbigast enlig mig). Välj ut ett ämne (det svåraste och jobbigaste helst) tex matte, och leta upp en hemsida eller ett gammalt papper med typ några gammla blosor eller något på. Och plugga... Det är jobbigt men jag lovar att det är värt allt besvär! I alla fall om du sattsar på skolan och ett bra liv efter det! Lycka till❤
(Bilden är lånad från google!)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarawf

Foto och vardag :)

RSS 2.0